Hijg…. pfff

24 Jun

Daar ben ik zelf weer eventjes met een berichtje!

Ik wil mijn excuses aanbieden voor de nabestaanden van de Beesie’s die nou overleden zijn. Het spijt me écht heel erg maar ik kon het gewoon niet weerstaan!

Nou gaan we weer over tot de orde van de dag…

Het kwik stijgt, dus de hond hijgt!

Het is niet makkelijk als hond zijnde in de hitte, dus de bazen en bazinnen moeten goed op ons letten dat we het niet te warm krijgen. Ook is het handig om de lange wandeling van tussen de middag te verplaatsen naar begin van de avond. Dan koelt het lekker af en het voordeel is dan ook dat we gewoon lekker op het strand mogen rondrennen!

Tuurlijk kunnen we ook gewoon naar het bos gaan om te rennen maar dat vind ik net wat minder interessant.
Ik ben een echte strandhond :D. We wisselen strand en bos wel af hoor want dan blijft het leuk. En ook wáár we naar het bos of strand gaan wisselt nog weleens, mogelijkheden zat hier in mijn woongebied!

Ik denk dat we maar eens wat uit meotne vinden dat wij onze vacht uit kunnen trekken, net zoals de mensen kleding aan hebben!
Sommige honden krijgen ook kleding aan en andere honden worden kaalgeschoren in de zomer omdat ze anders last hebben van de warmte.. Ik ben een dametje en ik weet nog niet wat ik er mee wil. Ik zoek gewoon goed de schaduw op en als het me deze zomer niet bevalt… Gaat alsnog mijn vacht eraf.

Ook is het goed als je nu water meeneemt tijdens de wandelingen, dan kunnen we altijd wat komen drinken!!
Een sloot is ook wel lekker hoor maar kraanwater is toch wel wat beter. Suus neemt altijd mijn drinkbak ook mee want zo’n RVS bak weegt ongeveer niets dus dat maakt voor haar niet uit. Ik kan niet zo goed uit het flesje drinken dus ik ben er heel blij mee!

Ik zal binnenkort even een checklist maken voor wat goed is om bij je te hebben met een wandeling.
Niet alleen voor de hond maar ook voor jezelf als baasje natuurlijk! :D.

Ik ga nu slapen maar ik moest van Suus nog even de visitekaartjes laten zien..

Dus bij deze:

Nou slaap lekker allemaal, ik kruip mijn mandje weer in..

poot,
Evy

Eén reactie to “Hijg…. pfff”

  1. Laura 24/06/2010 bij 10:34 pm #

    Wouw de kaartjes zijn echt gaaf :D!

Geef een reactie

